WM point.eu

"Het beginpunt voor alle soorten webmasters"

Forum » Server-Side » Database fout

Offline Bericht
Beste Wm-pers,

ik heb sinds kort een website gekocht, en ben van dat script en database nu nieuwe sites aan het maken, ik installeerde joomla en exporteerde database en plakte hem vervolgens in sql en dat werkte, toen begon ik aan de 2de site maar wist niet meer precies wat ik had gedaan bij de vorige blablabla om een lang verhaal kort te maken ik krijg nu als ik een code in de sql plak deze foutmelding:
1
Om deze code te bekijken moet je zijn ingelogd.
dit krijg ik ook bij jos_session als ik hem wilt editen,

kan iemand mij de oplossing of tips geven?

grt dia
15-02-2012 10:32

Pagina: 1

Reacties op: "Database fout"

Woudloper, geen leider
Offline Bericht
In je SQL query staat kennelijk ergens iets van '\'\', en dat begrijpt MySQL niet, omdat je een string start, een escape plaatst en hem vervolgens weer probeert af te sluiten. Concreet gezegd mis je dus een quote.
15-02-2012 10:49
Offline Bericht
Bedankt voor je reactie rahl ik vind deze code
1
Om deze code te bekijken moet je zijn ingelogd.
is dit wat je bedoelt? en moet ik enkel de '\'\' weghalen of hem veranderen voor iets anders
15-02-2012 11:40
Offline Bericht
IS dit het probleem niet:
ENGINE=InnoDB

Vervang MyISAM eens door dit ENGINE=InnoDB
15-02-2012 15:01
Woudloper, geen leider
Offline Bericht
InnoDB is de (enige) MySQL engine die Foreign Key constraints ondersteunt, meer niet, dus daar ligt het niet aan.

Aan diamondboy,
Zoek eens op mysql escaping quotes en lees dat eens door. Steek vervolgens eens de handen uit je mouwen om te kijken wat er mis gaat.
Er wordt ergens een string te vaak escaped, dat is waarschijnlijk de reden dat het fout gaat.
15-02-2012 22:23

Pagina: 1

Reageer op: "Database fout"

Je kan niet reageren omdat je niet bent ingelogd.

» Inloggen
» Aanmelden